۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

وزیر اطلاعات خبر محکومیت تاجزاده به اعدام را تکذیب کرده است

روز 22 خرداد گزارش شد که آقای تاج زاده، همراه با محسن امین زاده، معاون وزارت امور خارجه در دولت محمد خاتمی، که از اعضای ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی بودند، همراه با یازده نفر دیگر دستگیر شده اند.
در آن زمان، علت بازداشت این افراد، اقدام به ساختن فیلمی با موضوع انتخابات در یکی از ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران عنوان شد و منابع اطلاعاتی گفتند که در این محل، مقادیری سلاح و ادوات سرد هم کشف و ضبط شده است.
تعداد کسانی که در ارتباط با اعتراضات انتخاباتی تا کنون بازداشت شده اند مشخص نیست و مهدی کروبی و میر حسین موسوی کمیته ای را برای پیگیری وضعیت بازداشتیان، آسیب دیدگان و ناپدیدشدگان پس از انتخابات تشکیل داده اند.
در حالیکه اسامی برخی از بازداشت شدگان مشخص است، اخباری هم از ناپدید شدن شمار نا معلومی از شهروندان انتشار یافته که احتمالا توسط نیروهای انتظامی، بسیجی و لباس شخصی در جریان تظاهرات دستگیر شده و به محل های نامعلومی انتقال یافته اند بی آنکه از وضعیت آنان اطلاعی در اختیار خانواده هایشان قرار گرفته باشد.
اظهارات وزیر اطلاعات در مورد ارجاع پرونده بازداشت شدگان به مراجع قضایی در حالی انتشار می یابد که قوه قضائیه تا کنون اطلاعات دقیقی در مورد روند رسیدگی قضایی در این زمینه انتشار نداده و سخنگوی قوه قضائیه هم در خلال هفته های اخیر، از برگزاری نشست های خبری، که معمولا هر دو هفته یکبار صورت می گرفت، خودداری ورزیده است.
در مورد اطلاق اصطلاح اغتشاشگر به معترضان به نتیجه انتخابات، هفته گذشته آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت که "اینکه عده ای نامزد مورد نظرشان رای نیاورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند طبیعی است و معنای این مساله اغتشاشگری نیست."
وی رسانه های آمریکایی و اروپایی را متهم کرد با معرفی مردم ایران به عنوان اغتشاشگر به ملت ایران اهانت کرده اند، هر چند تا آن زمان، رسانه ها و مقامات دولتی معمولا معترضان به نتیجه انتخابات ایران را "اغتشاشگر" نامیده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر