۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

جسد سهراب اعرابی به خانواده‌اش تحویل داده شد


جسد سهراب اعرابی، جوانی که به گفته پزشکی قانونی بیست و پنجم خرداد ماه 88 بوسیله اصابت گلوله به قتل رسیده ظهر امروز 21 تیرماه به خانواده‌اش تحویل داده شد.
به گفته خانواده‌ی این جوان وی روز 25 خرداد در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در تهران مفقود شده و آن‌ها ظرف این مدت با دست داشتن عکس وی به زندان اوین مراجعه و در پی کسب اطلاع از وضعیت وی بوده‌اند.
آن‌ها همچنین به تشخیص هویت پزشکی قانونی تهران مراجعه و در آلبوم اجساد 19 تا 20 ساله به جستجوی وی پرداختند. آن‌ها می‌گویند تمام این مدت اطلاعی از وضعیت وی نداشته‌اند. صبح دیروز خانواده‌ بار دیگر به پزشکی قانونی مراجعه و وی را در آلبوم عکس افراد 25 تا 30 ساله یافتند.
بنابر یک گزارش تٱیید نشده بر روی بدن وی آثار شکنجه دیده شده است. با وجودی انتشار اخباری مبنی بر بازداشت آقای اعرابی در روز سی‌ام خردادماه، تودیع وثیقه توسط خانواده‌ سهراب و نیز مرگ وی بر اثر شکنجه، خانواده‌ی وی این موضوع را تکذیب نمود. در حالی که گزارش منتشره‌ی دیروز حاکی از آن است که از دفتر قاضی مرتضوی، دادستان تهران ضمن تماس با خانواده‌ی وی از آنان خواستند که برای تحویل جسد مراجعه کنند. طبق این گزارش مقامات امنیتی با تاکید بر عدم انتشار این خبر تهدید به عدم تحویل جسد نموده بودند. سهراب اعرابی فرزند آمنه خاتون فهیمی از اعضای گروه مادران صلح ایران بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر