۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

موج جدید بازداشت ها در مراسم نمازجمعه

تجمع شرکت کنندگان در نماز جمعه امروز 26 تیر به امامت آقای رفسنجانی هاشمی به اغتشاش کشیده شد.
نیروهای امنیتی در اواسط ایراد خطبه با پرتاب گاز اشک آور و یورش به مردمی که در پشت درب های دانشگاه تجمع کرده بودند و حمایت خود را از نمازگزاران اعلام می کردند فضای آن منطقه را به ناآرامی کشیدند.
تعداد شرکت کنندگان در نمازجمعه امروز نزدیک به یک میلیون نفر اعلام شده که در حدود ساعت دو بعد از ظهر با اتمام مراسم نمازجمعه توسط نیروهای امنیتی به شدت سرکوب شدند. در بین شرکت کنندگان تعداد زیادی از خانواده ها به همراه فرزندانشان دیده می شدند.
تعداد بازداشتیها بسیار زیاد بوده و ضرب و شتم ابعاد وسیع و غیر انسانی داشته است.هرگونه داشتن علامت سبز از جمله دستبند یا لباس نشانه ای از حمایت از جنبش سبز ها به شمار می رفته و موجب ضرب و شتم شدید و بازداشت فرد مذکور توسط نیروهای امنیتی می شده است.
گفته می شود خانم شادی صدر از فعالین کمپین یک ملیون امضا نیز صبح امروز در حال رفتن به نمازجمعه بازداشت شده و خبری از وی در دست نیست.
تعداد زیادی لباس شخصی در بین مردم حضور داشتند که با همراه نشان دادن خود با معترضین نیروهای رادیکال را شناسایی کرده و اقدام به بازداشت آن ها می نمودند.
گفته می شود نیروهای لباس شخصی در بین نمازگزاران نیز حضور داشته اند.
از شعارهایی که در هنگام ایراد خطبه نمازجمعه و همچنین بیرون از دانشگاه سر داده شد می توان به "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" اشاره کرد که خود نشان دهنده پیشرفت جنبش به سمت خواست های دموکراتیک بدون هیچگونه قید و شرطی است.
کمپین دفاع از حقوق بازداشت شدگان معترض ضرب وشتم و بازداشت تجمع کنندگان امروز را محکوم می کند. اعتراض و شرکت در تجمعات مسالمت آمیز از اساسی ترین حقوق انسانی است که نیروهای امنیتی با چنین برخوردهایی عموم جامعه را از چنین حقوق بدیهی محروم می کنند.
کمپین دفاع از حقوق بازداشت شدگان معترض خواستار روشن شدن وضع تمامی بازداشت شدگان و جانباختگان بوده و شکنجه بازداشت شدگان را که تا کنون منجر به مرگ چند تن از آن ها شده محکوم می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر