۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

گزارش سوم از وقایع امروز توسط یکی از اعضای کمپین

جمعیت زیادی از فاطمی و امیر آباد به سمت 16 آذر در حرکت بود و تمام خیابان های اطراف را در بر گرفته بود. در نزدیکی دانشگاه بسیاری بر روی زمین و در کنار پیاده روها نشسته بودند و منتظر آمدن آقای هاشمی رفسنجانی بودند.
جمعیت یکسره شعار می دادند و از جمله شعار ها می توان به مرگ بر چین و روسیه اشاره کرد.این شور و هیجان با شروع خطبه ها شدت بیشتری گرفت.
بعد از پایان نماز جمعیت معترضین تصمیم گرفتند تا به سمت میدان آزادی راه پیمایی کنند که در این نگام یک گاز اشک آور از بالای یک ساختمان به سمت جمعیت شلیک شد که به سینه یکی از شرکت کنندگان اصابت نمود و در این لحظه جمعیت به سرعت متفرق شدند اما همچنان شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر چین از هر گوشه و کنار به گوش می خورد.
بعد از چند لحظه هلیکوپترهای نیروهای امنیتی سر رسیدند و از آسمان گاز اشک آور میان جمعیت پرت می کردند در همین حین صدای شلیک تیر به سمت مردم و صدای آژیر آمبولانس از هر نقطه ای به گوش می رسید.
موتورسوارهای بسیجی که از خیابان 16 آذر به سمت انقلاب می گذشتند با باتوم و شلاق و زنجیر به مردم حمله کردند و هر کس را که دم دستشان رسید مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها با دشنام و تهدید به شکل وحشیانه ای مردم را مجبور به ترک محل می کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر