۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

همزمان با دستگیری های تازه در ایران، گروهی از خانواده های دستگیر شدگان با ارسال نامه ای دیگر از مراجع تقلید شیعه در قم خواسته اند که گره از کار آنها ب

بنابر گزارشها شمس الدین عیسایی از مدیران وزارت کشور دولت محمد خاتمی و از مسئولان ستاد میرحسین موسوی صبح روز شنبه بیستم تیر دستگیر شده است.بنابر گزارشها ماموران امنیتی به منزل آقای عیسایی رفته و وسایل شخصی وی از جمله کامپیوترش را نیز با خود برده اند.در پی گسترش اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و منتقدان دولت دستگیر شده اند. آقای عیسایی و مجید سعیدی عکاس خبری که با روزنامه های اصلاح طلب و اصولگرا همکاری داشته، جزو آخرین دستگیر شدگان روزهای اخیر هستند. نامه دیگری به مراجع
همزمان با دستگیری های تازه گروهی از خانواده های بازداشت شدگان اخیر برای دومین بار نامه ای به مراجع تقلید در قم نوشته اند.
نویسندگان این نامه را "تجدید تظلم و دادخواهی" عنوان کرده و نوشته اند:"کماکان عزیران ما در بند هستند و متاسفانه در شرایط ایشان نه تنها بهبودی حاصل نشده بلکه اخبار ناگواری از تشدید فشارها برای پذیرش اتهامات ناروا و ساخته و پرداخته اذهان بیمار بر ایشان (به گوش) می رسد."
سایت نوروز وابسته به جبهه مشارکت از احزاب اصلاح طلب، متن این نامه را منتشر کرده که در آن گروهی از خانواده های بازداشت شدگان خطاب به مراجع تقلید در قم نوشته اند:" این فرزندان کوچک و شاگردان فروتن شما که دل به مکتب رهایی بخش اسلام سپرده اند بار دیگر به تظلم نزد شما آمده اند بلکه گشایش در کار فروبسته شان صورت گیرد."
نویسندگان نامه تاکید کرده اند که هنوز به گشایش کارشان از طریق مراجع و "شکایت از ظلم و جور نزد علمایی که در شرایط تنگی پناه امتند"، امیدوارند.با این حال، در این نامه تاکید شده که اگر "مجاهدت های بزرگ مردم در پیروزی انقلاب، مقابله با فتنه های دوران آغازین برپایی نظام جمهوری اسلامی، ایثار و شهادت ... به پای اسلام و مقدسات و نظام و علما نوشته شد، .... ظلم هایی که در این نظام بر مردم می رود و آه های برآمده از سینه های سوخته، خواهی نخواهی به پای همان ارزش ها منظور خواهد شد."
خانواده بازداشت شدگانی که این نامه را امضا کرده اند سمت های مهمی در دولت های گذشته به خصوص دولت محمد خاتمی بر عهده داشته اند.
در میان امضا کنندگان نامه خانواده های محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون دولت محمد خاتمی، محسن امین زاده معاون سابق وزارت خارجه، مصطفی تاج زاده معاون سابق وزارت کشور و عضو جبهه مشارکت، سعید حجاریان عضو جبهه مشارکت، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت محمد خاتمی و عضو جبهه مشارکت، محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت، بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جهانبخش خانجانی عضو حزب کارگزاران سازندگی و مدیر کل سابق وزارت کشور، سعید شیرکوند عضو جبهه مشارکت و معاون سابق وزارت اقتصاد، محسن صفایی فراهانی معاون سابق وزارت اقتصاد و عضو جبهه مشارکت به چشم می خورند.
نویسندگان نامه از "رواج دروغ در بین برخی مسئولان نظام"، "زیر پا گذاشتن حقوق مردمی" و "ملکوک(لکه دار و بدنام) شدن ارزشهای دینی" انتقاد کرده و نوشته اند: "ما دردمند این ظلم های عریان در نظام جمهوری اسلامی هستیم."
این گروه این سئوال را مطرح کرده اند که اگر با ما که "با چم و خم حکومت و حاکمان آن تا حدی آشنائیم چنین می رود با مردم مظلومی که شاید دستشان از ما کوتاهتر و صدایشان نارساتر باشد در این نظام و به نام اسلام چه می رود؟"
نامزدهای رقیب محمود احمدی نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و گروه بزرگی از هواداران آنها عقیده دارند در این انتخابات تخلف ها و تقلب های گسترده ای انجام شده و دولت برآمده از این انتخابات مشروع نیست.
البته آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری این کشور، بروز هر گونه تخلفی در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده اند.
اعتراض های گسترده به نتایج اعلام شده انتخابات ایران که در آن آقای احمدی نژاد با ۲۴.۵ میلیون رأی برنده اعلام شد، با خشونت سرکوب شده و طبق آمارهای رسمی بیش از ۲۰ نفر در جریان این خشونت ها کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر بازداشت شده اند.
مقامات قضایی ایران می گویند چند صد نفر از دستگیرشدگان هنوز در بازداشت به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر