۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

شیوا نظر آهاری کماکان در سلول انفرادی بند 209 است





شیوا نظر آهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر با گذشت یک ماه از زمان بازداشت کماکان در زندان اوین و در سلول انفرادی بند 209بسر می‌برد.
این فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس و روزنامه نگار یکشنبه، 24 خرداد ماه، ساعت 13:30 توسط مٱموران وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت شد. شب پیش از آن، حوالی ساعت 1 بامداد، ماموران با ورود به منزل او، اقدام به تفتیش خانه نموده و در غیاب وی وسایل شخصی اش را با خود بردند.
وی در مدت زمان بازداشت دو بار موفق به تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود شده که طی آن سلامتی خویش را اعلام نموده است. شادی صدر، وکیل وی، بارها به دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه نموده اما نام وی را در لیست بازداشتی های زندان اوین نیافته است. مسوولان مربوطه نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از وضعیت او، وکیل را از دسترسی به پرونده موکل خود محروم داشته‌اند.
شیوا نظرآهاری در 27 مرداد ماه 83 به دلیل شرکت در تحصن خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دفتر سازمان ملل بازداشت و پس از سه هفته با سپردن قرار وثیقه ی 40 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. در تاریخ 19 اسفند همان سال در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی حدادمحاکمه و به اتهام شرکت در تجمع غير قانوني به قصد برهم زدن امنيت کشور به 1 سال زندان با تعلیق 5 ساله محکوم نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر